W biznesie żadna forma kontaktu z klientem nie jest tak skuteczna jak spotkanie twarzą w twarz. To właśnie dlatego, mimo rozwoju Internetu i telekomunikacji, udział w targach i bezpośrednie spotkania z kontrahentami są tak ważne dla każdego przedsiębiorcy. 

Stoisko targowe to bardzo ważny element wizerunkowej kampanii każdej firmy. Nowoczesne, wyróżniające się spośród innych, profesjonalnie zaprojektowane stoisko oraz odpowiednia ekspozycja towarów i fachowa, kontaktowa obsługa to najlepsza wizytówka firmy, a także nieoceniona pomoc w budowaniu pozytywnego wizerunku i pozyskiwaniu nowych klientów na targach.

Czym są stoiska targowe?

Aby jak najlepiej zrozumieć ideę budowania profesjonalnych stoisk, należy najpierw uświadomić sobie czym są targi. Otóż w najprostszych słowach, targi to rodzaj wystawy, na której dotychczasowym i potencjalnym kontrahentom prezentują się różnego rodzaju przedsiębiorstwa, firmy, czy sklepy. W praktyce oznacza to, że udział w targach wiąże się z ekspozycją swoich towarów i usług na wydzielonej przestrzeni, zazwyczaj znajdującej się w ogromnej hali, pełnej innych przedsiębiorców, którzy mają dokładnie ten sam cel.

Nie ulega więc wątpliwości, że każdy inwestor powinien dołożyć wszelkich starań, by jak najlepiej zagospodarować przeznaczoną sobie przestrzeń, profesjonalnie wyeksponować na niej produkty, a także, w jak najbardziej przystępny sposób bezpośrednio kontaktować się z odwiedzającymi ją interesantami. Nieocenioną pomocą w budowaniu przyjaznego wizerunku na targach jest ustawienie profesjonalnego stoiska targowego, które zachęca do spędzenia w nim czasu i zapoznania się z ofertą danego przedsiębiorstwa. Stoisko targowe jest więc przestrzenną wizytówką każdej firmy, które zdecydowała się na udział w danych targach.

Jak powinno wyglądać stoisko targowe?

Nowoczesne stoiska targowe wyglądają niemalże jak ekskluzywne siedziby firm. Najlepiej prezentują się te, które z dużej przestrzeni wydzielone są jedną lub dwiema ściankami, idealnie dopasowaną podłogą i podwieszonymi do sufitu elementami wiszącymi. Takie stoiska modułowe pozwalają w obrębie kilku metrów kwadratowych stworzyć „odrębny świat”, w którym główną rolę grają prezentowane produkty, a także obsługujący stanowisko pracownicy.
W zależności od tego, jaki biznes reprezentować będzie dane stoisko, powinno się je maksymalnie dopasować do wizji, polityki, stylistyki i identyfikacji wizualnej firmy. Niezwykle ważne jest, by każdy odwiedzający je potencjalny klient czuł się w tej przestrzeni przyjemnie i niezobowiązująco. Bardzo wskazane jest postawienie lady, wyeksponowanie logotypów, materiałów promocyjnych, zapewnienie przyjemnego i korzystnego oświetlenia. W ten sposób zespół wszystkich skojarzeń – cech i wartości jakie reprezentuje dana firma – stanie się w świadomości klientów nierozerwalnie złączony z jej wizerunkiem. 

Kiedy konieczne jest użycie stoiska?

Budowanie stoisk wskazane jest za każdym razem, gdy przedsiębiorstwo ma szansę prezentować swoje usługi i produkty. Dotyczy to zarówno autopromocji wśród stałych klientów jak i sytuacji kiedy można pozyskać nowych.
Na długo przed planowanym uczestnictwem w targach należy dokładnie przemyśleć jak powinno wyglądać stoisko Waszej firmy. Jakie materiały powinny zostać użyte, jakie wrażenie ma ono wywoływać? Czy powinno wyglądać nowocześnie, wręcz futurystycznie, czy może przytulnie i swojsko? W zależności od upragnionego efektu należy dopasować do siebie wszystkie elementy, które mogą mieć wpływ na pozytywny odbiór prezentowanych produktów.
Bardzo ważne jest przemyślenie wszystkich kwestii, również tych dotyczących sposobu przyjmowania gości przy stoisku (na siedząco czy może w pozycji stojącej?), miejsca do przechowywania towarów czy gadżetów, a nawet małego zaplecza dla pracowników pracujących na stoisku targowym.

Stoiska targowe do wynajęcia

Istnieje również możliwość wynajęcia stoisk targowych, które następnie można personalizować i nadać im unikalnego charakteru poprzez ekspozycję swoich produktów. Profesjonalny producent stoisk targowych Display System oferuje w tym zakresie FULL SERVICE obejmujący:

  • wykonanie wizualizacji wyglądu stoiska w 3D
  • realizacja techniczna stoiska zgodnie z zatwierdzonym projektem
  • montaż instalacji elektrycznej, oświetlenia i podłogi
  • transport, montaż i demontaż w kraju i za granicą
  • wyposażenie stoiska w meble, sprzęt AGD i multimedia
NAPISZ DO NAS