22 mar Jak odpowiednio zaprezentować firmę na targach i wystawach?
Targi i wystawy branżowe to znakomita okazja, aby zaprezentować swoją firmę w środowisku i wyróżnić się wśród konkurencji. To jednak nie tylko możliwość do przedstawienia swojej oferty, to ogromna szansa na pozyskanie nowych klientów oraz wzmocnienie kontaktów z dotychczasowymi partnerami. Poznając bieżące trendy możemy doskonale wykorzystać tego typu wydarzenie na nawiązywanie korzystnej współpracy. Poprzez tego typu promowanie firmy tworzymy wizerunek marki, dajemy się poznać. Jak zatem wyróżnić się wśród innych firm? Musimy do tematu podejść z odpowiednio przemyślanym planem działania. Na przygotowanie potrzeba oczywiście czasu, warto rozpocząć działania nawet kilka miesięcy przed targami. Dzięki odpowiednio wcześnie podjętym pracom możemy dobrze zaplanować strategię przedsięwzięcia, zaprojektować stoisko targowe, całą oprawę graficzną, ścianki prezentacyjne, rollupy, ulotki.
Zacznijmy od tego czym są targi i wystawy firm
Targi i wystawy firm są jednymi z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi komunikacji marketingowej niezależnie od branży, dlatego warto taką okazję naprawdę dobrze wykorzystać. Podczas tego typu wydarzeń przedsiębiorcy mają okazję przedstawić swoją ofertę, prezentacja towarów łączy się tutaj ze sprzedażą. Targi są narzędziem marketingu bezpośredniego, przez co ich celem jest wzmacnianie relacji i budowanie nowych. Eventy branżowe to także niesamowicie istotny czynnik napędowy dla rynku, kształtujący trendy.
Prezentacja nowości, innowacji, premiery to nieodłączny element targów. Jednak sama ekspozycja to nie wszystko, urozmaicana jest ona często dodatkowymi wydarzeniami. Targom branżowym towarzyszą bardzo często konferencje, seminaria, panele dyskusyjne, szkolenia, warsztaty, itp. Targi to oczywiście również cała towarzysząca im infrastruktura. To właśnie poprzez prezentację firmy, wygląd stanowiska jesteśmy w stanie wyróżnić się na tle konkurencji. W czasie rzeczywistym klienci i my sami możemy ocenić innych wystawców z branży. Może być to niezwykle cenną lekcją.
Poinformuj klientów o tym, że będziesz uczestniczył w wydarzeniu
Jak wspomniano wcześniej, targi są niezwykłą okazją pokazania się z najlepszej strony „face-to-face” z klientami. Zatem dajcie się poznać i informujcie, że będą mogli się z wami spotkać. Dobry plan działania, skrupulatne jego wdrażanie w życie sprawią, że unikniemy często towarzyszącego dużym wydarzeniom zamieszania oraz pomyłek. Wykorzystujmy nowe kanały komunikacji, mailing, ogłoszenia zapraszając do uczestnictwa w wydarzeniu i oczywiście do zapoznania się z nami. Odpowiednia kampania przed eventem, zaaranżowanie spotkań naprawdę przełożą się na wymierną korzyść z udziału, zaangażowania i oczywiście włożonego w przedsięwzięcie budżetu. Nie zapominajmy też o komunikacji w mediach w trakcie wydarzenia i o podziękowaniach już po zakończeniu.
Przygotuj swój personel do targów, postaw na ludzi kompetentnych!
Osoby prezentujące firmę są ważnym elementem, który zadecyduje o sukcesie. Pracownicy reprezentujący markę powinni być nie tylko profesjonalistami, doskonale przygotowanymi zawodowo, muszą cechować się odpowiednimi cechami personalnymi, łatwością i lekkością nawiązywania kontaktu z klientami. Pamiętajmy, że handlowcy perfekcyjnie zaprezentują ofertę, zainteresują odwiedzających waszym stanowiskiem. Warto jednak, aby na stoisku znalazł się też specjalista, który będzie potrafił przedstawić konkretne, szczegółowe odpowiedzi osobom, które zainteresowane są odpowiedziami na pytania techniczne.
Przygotuj stoisko targowe – wyróżnij się wśród innych!
Jeśli zadbaliśmy o odpowiedni personel musimy dać mu również narzędzia do pracy. Wygląd stoiska targowego gra ogromną rolę. Ono pozwala nam się wyróżnić i przyciągnąć pierwszą uwagę potencjalnych kontrahentów. Jednym z najważniejszych pierwszych kroków jest wybranie odpowiedniego miejsca w hali wystawowej. Wymiary i usytuowanie mają znaczący wpływ na ilość osób, które je odwiedzi i wejdzie w interakcję z firmą. Atrakcyjny wygląd niewątpliwie przyciągnie klientów. Sugestywny wizerunek stoiska i perfekcyjne wykonanie oprawy, ścianek prezentacyjnych, rollupów gwarantują dobre pierwsze wrażenie i co ważniejsze sprawią, że wśród innych wystawców będziemy unikalni. Same ścianki prezentacyjne mogą wyróżniać się nowoczesnością i oryginalnością, będąc niezwykłym narzędziem przyciągającym uwagę.
Luksusowy, ponadprzeciętny wygląd stoiska czy całej wyspy targowej sprawią, że żaden klient nie przejdzie obok nich obojętnie. Gwarancją wyjątkowej prezentacji są stoiska firmy Display System, która tworzy indywidualne projekty o bezkonkurencyjnym designie i przemyślanej koncepcji architektonicznej. Stanowisko poza odpowiednią prezentacją powinno być też komfortowe dla pracowników. Muszą się na nim znaleźć regały, stojaki na ulotki, które pozwolą korzystnie i przejrzyście zaprezentować materiały reklamowe. Lekkie konstrukcje, nowoczesne i eleganckie rozwiązania cechują produkty z oferty Display System.
Przygotuj materiały reklamowe i wartości dodane dla klientów!
Materiały promocyjne są nieodłączną częścią targów i wystaw. Warto zlecić ich wykonanie profesjonalistom, którzy stworzą dopasowany do naszego wizerunku projekt oraz zajmą się wykonawstwem. Identyfikacja wizualna firmy jest niezwykle ważna, podczas targów pozwala nam się również wyróżnić na tle innych. Warto usługę wykonania projektów zlecić profesjonalistom, którzy pomogą wykreować indywidualny i spójny wizerunek. Drukowane materiały reklamowe warto zaprezentować osobno na specjalnie zaprojektowanych stojakach. Umożliwiają samodzielne zapoznanie się z ofertą każdemu klientowi.
Również atrakcyjną formą reklamy są tzw. rollupy. Są to stojaki reklamowe umożliwiające zaprezentowanie swojej oferty na dużej powierzchni, jednocześnie poprzez zwijaną formę są bardzo wygodne w transporcie i nie zajmują wiele miejsca. Te wykonane z dbałością o wysoką jakość przeznaczone są do intensywnej eksploatacji. Display System oferuje rollupy trwałe, stabilne, bezawaryjne, co ważne z najwyższej jakości wydrukiem, zapewniającym profesjonalną prezentację. Całe stoisko wystawiennicze powinno stanowić spójny zespół, który łatwo zidentyfikować z marką. Atrakcyjny wygląd będzie przekładał się na to ile osób zdecyduje się je odwiedzić, ważne jest również aby materiały były czytelne i nieprzeładowane treścią, przyjemne w odbiorze.
Dostępne gadżety są elementem niezwykle przyciągającym klienta do stoiska, pod warunkiem, że są odpowiednio przemyślane. Warto zastanowić się nad akcesoriami, które będą odpowiadały ofercie firmy. Nie zawsze musi to być coś dużego, należy przemyśleć strategię i rozważyć specjalną ofertę dostępnej tylko podczas targów, bądź kodów promocyjnych do wykorzystania w konkretnym terminie, które umożliwią zakup i utrzymanie relacji, także po spotkaniu na targach.
Co jeszcze można zrobić, aby wypaść pozytywnie na targach?
Targi są wyjątkową okazją do pokazania unikalnego elementu, którego nie mamy możliwości zaprezentować na stronie internetowej czy podczas spotkań biznesowych. Pozwalają na kreatywne podejście do klienta i zaoferowanie mu czegoś niespotykanego na co dzień. Inwencja zależy tylko od wystawców, organizowanie konkursów, prezentacji, specjalnych akcji na każdy dzień pozwoli pozytywnie wyróżnić się wśród konkurencji. Dodatkowe atrakcje sprawią, że klient odwiedzi nas kilkukrotnie podczas wydarzenia i zapamięta markę także po jego zakończeniu.
Sorry, the comment form is closed at this time.